Projekty
W tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego 2022 zachęcamy do glosowania na następujące projekty:
L 050 - Kuźnicka Park - plac zabaw i siłownia zewnętrzna dla uczniów i mieszkańców. Szkoła Podstawowa Nr 143 ul. Kuźnicka 12 93- 459 Łódź.
L 057 - Nauka i zabawa - zagospodarowanie terenu przed szkołą, montaż gier podwórkowych. SP 138
L 075 - Modernizacja szatni dla uczniów i uczniów niepełnosprawnych oraz pomieszczenia na szatnię uczniów niepełnosprawnych ruchowo w XXXIII Liceum Ogólnokształcącym w Łodzi ul. Kusocińskiego 116.
L 244 - Doposażenie auli Pałacu Młodzieży im. J. Tuwima, dostosowanie do funkcji teatralnych, Al. Wyszyńskiego 86.
L 260 - Bezpieczne i przyjazne wejście do budynku użyteczności publicznej SP70 - Wejście do Szkoły Podstawowej nr 70 im. St. Wyspiańskiego, 90-207 Łódź, ul. Rewolucji 1905r 2
Nasza szkoła uczestniczy w ogólnopolskim projekcie,, Zaproś mnie na swoją lekcję”, a koordynatorem szkolnym projektu jest Iwona Matera. W ramach tego projektu nasi uczniowie będą mieli niekiedy lekcje prowadzone przez nauczycieli uczących na co dzień w różnych szkołach z całej Polski. Koordynator zaprasza nauczyciela z innej szkoły do poprowadzenia lekcji z jedną z naszych klas. Przystąpiliśmy do projektu, ponieważ przedłużająca się pandemia bardzo zubożyła życie szkolne naszych uczniów. Chcemy je w ten sposób urozmaicić i wzbogacić. Projekt powstał na grupie fb dla nauczycieli i błyskawicznie zyskuje ogromną popularność w całej Polsce.
Projekt "Z 70 do przyszłości leć wyżej i dalej"
Cel główny projektu
Podniesienie u uczniów kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, oraz rozwijanie indywidualnego podejścia do ucznia, szczególnie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Informacje główne
Projekt "Z 70 do przyszłości leć wyżej i dalej" Projekt wynika z GMINNY PROGRAM REWITALIZACJI (Uchwała br LXXIII/1980/18 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 5 lipca 2018 r) i wpisuje się w Przedsięwzięcie nr 24 (Program podnoszenia jakości nauczania w zakresie kształcenia ogólnego)
Cele szczegółowe projektu
- Podniesienie kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych uczniów i n-li
- Poprawa jakości oferty edukacyjnej placówki.
- Podniesienie poziomu osiąganych wyników egzaminów i pełniejszym przygotowaniem uczniów do dalszej edukacji, a w przyszłości do wejścia na rynek pracy.
- Podniesienie kwalifikacji kadry pedagogicznej.
- Doposażenie pracowni przyrodniczych, zakup nowoczesnych narzędzi TIK i pomocy dydaktycznych z zakresu wspomagania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.
- Podniesienie efektywności kształcenia w placówce.
Projekt realizowany jest na terenie Szkoły Podstawowej nr 70 w Łodzi, która znajduje się na obszarze rewitalizacji.
Zadania w ramach projektu:
- Kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych - zajęcia pozalekcyjne
- Kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji kluczowych - zajęcia wyrównawcze
- Kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji w zakresie przedmiotów przyrodniczych - zajęcia metodą eksperymentu
- Kształtowanie i rozwijanie u uczniów kompetencji cyfrowych
- Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - zajęcia specjalistyczne dla klas I
- Wsparcie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - zajęcia specjalistyczne dla klas IV-VIII
- Wsparcie w ramach doskonalenia kompetencji nauczycieli - szkolenia dla nauczycieli
- Doposażenie pracowni szkolnej w narzędzia TIK
- Wyposażenie pracowni szkolnej w narzędzia do nauczania przedmiotów przyrodniczych
Zajęcia dla uczniów
W ramach Projektu zostaną przeprowadzone następujące zajęcia:
- a) zajęcia pozalekcyjne kształtujące i rozwijające u uczniów kompetencje kluczowe (organizacja: 2 godziny dydaktyczne 1 raz w tygodniu lub 1 godzina dydaktyczna 2 razy w tygodniu):
* Język angielski
* Matematyka
- b) zajęcia pozalekcyjne wyrównawcze (organizacja: 2 godziny dydaktyczne 1 raz w tygodniu lub 1 godzina dydaktyczna 2 razy w tygodniu):
* Język angielski
* Matematyka
- c) zajęcia pozalekcyjne kształtujące i rozwijające kompetencje uczniów w zakresie przedmiotów przyrodniczych, zajęcia z elementami metody eksperymentu (organizacja: 2 godziny dydaktyczne 1 raz w tygodniu lub 1 godzina dydaktyczna 2 razy w tygodniu):
* Przyroda/geografia (zajęcia przyrodnicze z elementami geografii, pozalekcyjne, rozwijające) - 1gr. (kl. I-III), 2gr. (kl. IV-VIII),
* Przyroda/geografia (zajęcia wyrównwcze) - 1gr. (kl. I-III), 2gr. (kl. IV-VIII),
* Biologiczno-chemiczne - 1gr. (kl. I-III), 1 gr. (kl. IV-VIII)
* Fizyka z elementami matematyki - 1gr. (kl. IV-VIII),
- d) zajęcia pozalekcyjne kształtujące i rozwijające kompetencje cyfrowe uczniów (organizacja: 2 godziny dydaktyczne 1 raz w tygodniu lub 1 godzina dydaktyczna 2 razy w tygodniu):
* Informatyka - 1gr. (kl. I-III), 2gr. (kl. IV-VIII).
- e) zajęcia wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - zajęcia specjalistyczne dla klas I-III (organizacja: 1 godzina dydaktyczna 1 raz tygodniu):
* Logopedyczne - 1gr. (kl. I),
* Terapia pedagogiczna - 1gr. (kl. I).
- f) zajęcia wspierające uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - zajęcia specjalistyczne dla klas IV-VIII (organizacja: 1 godzina dydaktyczna 1 raz w tygodniu):
* Logopedyczne - 2gr. (kl. IV-VIII),
* Terapia pedagogiczna - 2gr. (kl. IV-VIII),
* Socjoterapia - 2gr. (kl. IV-VIII).
Udział w zajęciach jest BEZPŁATNY.
Szkolenia dla kadry dydaktycznej
- Zawodnik, Partner, Wizjoner, Badacz? Style myślenia i działania nauczycieli i ich wpływ na relacje.
- Porozumienie bez przemocy.
- Tworzenie Lapbooka.
- Kurs dla nauczycieli z zakresu nauczania metodą eksperymentu – warsztaty.
- Kurs dla nauczycieli z zakresu wykorzystania narzędzi TIK w procesie dydaktycznym.
- Kurs dla nauczycieli z zakresu pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu.